fredag 7 oktober 2011

Lat jävel och MVG i allt

Hade tänkt blogga idag. Om vad har jag ingen aning om. Sedan läste jag Isauras text, och insåg att jag var tvungen att sprida denna personbeskrivning vidare. Jag hade inte kunnat säga det bättre själv, en oorganiserad perfektionist. Enjoy!

"I VILKET FALL som helst så lovar jag härmed mig själv att jag inte ska ha ångest över sättet jag tar tag i mitt studieliv på. För jag vet att även om jag kanske inte pluggar sönder varenda dag av mitt liv, så anstränger jag mig när det verkligen gäller. Jag kan skjuta upp ett arbete i en månad, men när jag tillslut faktiskt sätter mig ned - även om det är dygnet innan deadline - så görs arbetet o r d e n t l i g t. Och då menar jag verkligen det. Jag är en oorganiserad perfektionist. Eller...oorganiserad kanske jag inte är. Kanske är jag bara helt enkelt en lat jävel med massa MVG:n? Orättvist men sant. Vad jag försöker säga är att man måste få leva. Visst, pluggande är sjukt viktigt och det är vad som utgör en stor del av ens framtid, men det är inte allt. Och kan man inte ta sig igenom tvåan, trean eller till och med ettan, och ha lite roligt på sidan av alla miljontals uppgifter som trillar in och klottrar ned sig själv med stora, svarta bokstäver på alla stackars studenters att-göra-lista, så kan man inte ta sig igenom tvåan, trean eller till och med ettan alls. Det måste finnas någonting kvar av en när man kommer ut på andra sidan av det svarta gymnasiehålet, full som ett svin, med studentmössa och gosedjur runt hela halsen. Vänner för livet får gärna följa med en ut dit också, och sådana är svåra att få om man inte kan ha en lugn dag med just de där personerna som gör skoldagarna värda att uthärda. Skolan måste få vara rolig också, och för mig kan den inte bli det om man måste planera in varenda ledig minut med studerande först och främst..."

2 kommentarer:

Isa sa...

Vad roligt att du gillade det. :) Du om någon borde veta vad jag talar om!

Phanny sa...

Jag om någon vet vad du talar om! :)