tisdag 25 mars 2008

Äckel-päckel varning!

Nu har jag precis stått och noppat mitt ögonbryn. Varför jag nämner "ögonbryn" i singular är för att de två som tack och lov faktiskt finns där förmodligen skulle vara ett om jag inte gjorde något åt saken. Om det nu är någon som inte känner mig och undar hur jag ser ut, så får ni en bild nu:
Japp, det är nästan så jag ser ut!
Ett bra exempel är just ögonbryna, jag noppar och noppar och ändå så ska de där små jävlarna växa ut innan man ens hunnit lägga ifrån sig pincetten. Imorse hade jag en sån där vara-extremt-ful-morgon. Håret hade man kunna steka pannkakor i- så fett var det, buskarna till ögonbryn stod åt alla håll och kanter, torra läppar, gigantiska svarta påsar under ögonen och multifärgad i hyn. Kan erkänna att jag ibland skäms för mig själv när jag tittar i spegeln. Springer snabbt därifrån men kommer genast på att jag inte har någon att skämmas för, det är ju bara jag! Men så ser jag alltid ut på morgonen och det är inget man kan göra någonting åt. Då kanske ni undrar vilket mirakelsmink jag använder? Ingenting är svaret, jag upprepar:
I-N-G-E-N-T-I-N-G. Nepp, inte en gnutta (men det är klart att jag kladdar på lite om man ska bort eller liknande). Fast nu ljög jag lite, concealer har jag ibland för att täcka små finnar m.m. Anledningen till detta fenomen är att jag inte orkar fixa till mig en vanlig vardagsmorgon. Jag tror ändå inte att det hade spelat så stor roll utseendemässigt, det är väl ingen som ska upp i mitt ansikte och stirra? Nej här går jag utan igentäppta porer och låter ansiktet andas så lägen jag kan. Hoppas ni nu inte tror att jag inte har någon make-up, för det har jag. Massa faktiskt. Nästan allt är ifrån Dior, Lancome, Estée Lauder eller Clinique. Unnar mig lite dyrare grejer (tänkte skriva produkter men det lät så mode-bloggit) när jag vet att de ändå kommer räcka för all framtid (där tog jag i). Bläddra lite längre ner på sidan så får ni se en bild ifrån igår morse...

Inga kommentarer: