onsdag 17 december 2008

When I grow up lalalala

Tänkte berätta lite om betygen igen och såvida ni inte tröttnat på det vid det här laget kan ni fortsätta läsa. Om ni läste inlägget från igår om NO:n vet ni att jag tyckte att jag är sämst i världen. Detta hade såklart uppmärksammats av Olle som idag frågade hur det kändes. Jävligt pissämst, svarade jag helt utan omsvep och då fick jag äntligen en förklaring till varför. Han har helt enkelt inte tillräckligt med underlag för mig efter en termin för att våga sätta MVG. Men han sa även att om jag fortsätter att utvecklas lika mycket i vår så blir allt bra.
Phew...
I SO: hade jag som bekant redan två 20 poängare och fick idag en till. Bara geografin kvar (det hjälper tydligen inte att vara en jävel på USA:s delstater) och det räknar hon med att höja i vår.
Yey!
Bilden då. Ja, jag har alltid trott att jag är världens minst kreativa människa men så frågar Cathrin:
- Du ser väl bilden mera som ett sitta-av-ämne?
- Jo det är väl det jag gör, förmodligen för att jag inte är lagd åt det hållet (missförstå mig inte, syftade på det finmotoriska).
- Vadådå?
- Nej men jag har aldrig tyckt att det varit kul och gör man inte det är det svårt att utvecklas och därmed göra det roligare. För så är det ju, ju bättre det går desto roligare blir det och så blir det som en cirkel men kommer man inte igång är det svårt att motivera sig.
Sedan sa hon något i stil med att jag har missuppfattat allt och faktiskt är riktigt duktig men att jag inte utmanar mig själv vilket gör att resultatet blir sämre (därmed inte sagt dåligt). MVG på det teoretiska och VG+ på både scrapbookingen och vad det nu var mer. Jag lyssnade nog inte så mycket, satt mest och flinade som ett fån över att få ett så starkt VG att hon vill höja mig i vår. Vad jag skulle tänka på var att få in en åsikt i det jag gör i vår (skulptur och foto) och förmedla en tanke om samhället och vad jag tycker är viktigt. Yes mam, skall bli!
Jippie kajej madda fakka!

Inga kommentarer: