lördag 16 oktober 2010

Eat Pray Love

Jag och Bellsebubb drog till stan och såg Lyckan, kärleken och meningen med livet. Vilken fin film. Vilken bra film. Vilken mysig film. Vilken rolig film. Vet ni, jag har bestämt mig för en sak. Jag ska sluta passa upp på folk. I aint nobody's bitch liksom. Jag är så trött på att människor inte förstår att it takes two to tango och att initiativ inte kan komma från ett håll. Jag ska sluta bitcha bara för själva relationens skull, jag ska sluta gå längre än halvvägs och jag ska sluta ställa upp trots att jag inte har någon lust. För vems skull lever jag för egentligen? Inte någon annans i alla fall. Det är mitt liv och där tänker jag inte vara en reserv.
Sluta bitcha för andra hörrni, ni är värda mer än så.

Jag ska nog beställa hem Eat Pray Love på engelska, det känns fett värt. Kanske blir jag som Ketut...
Liz Gillbert(Julia Roberts): Ketut how old are you?
Ketut: 101...or maybe 64, don't remember.

1 kommentar:

Emma W sa...

Amen to that! ;-)