måndag 26 oktober 2009

Andas in, andas ut

Såg att Linnea blev ledsen i ögat när jag skrev det förra inlägget men hon kan vara lugn. Det var bara för stunden.
En annan sak jag såg var en ny kommentar till inlägget "Det har kommit ett brev" där jag skriver att fika inte är ett mänskligt behov. Detta uppskattades inte av Anonym som tycker att jag tar mig vatten över huvudet när jag tar upp det. Jag känner på mig att vederbörande är äldre än mig, annars skulle det inte vara en sådan överlägsen ton i slutet av texten. Men, jag blir lite förvirrad. Kommentaren ser inte ut att vara skriven av någon i CSN-kortsålder, hon/han (gissar på en hon) gör sig rolig över "Akediemibokhadlen", en affär som borde vara av högsta instresse hos en student, plus att hon inte riktigt verkar förstå innebörden av inlägget. Jag skriver att om man nu har det så knapert att det är svårt att betala hyran, ja, då kanske man ska prioritera andra saker än en latte, inte att varenda studentjävel i världen ska sluta fika.
Jag kan inte heller hitta dessa "liknelser" och den "överdrivna sarkasmen" som personen i fråga anklagar mig för. Letar jag i andra inlägg så går det inte att komma ifrån dem, men just här har jag svårt att se vad som var överdrivet.

Det jag hakar upp mig på är att hon/han var anonym, ni får skriva hur mycket ifrågasättande kommentarer ni vill men då ska ni stå för det ni säger. Jag älskar att diskutera och är, tro det eller ej, inte ett dugg arg. Jag är bara trött på att gå miste om en chans att vidga mina vyer.

Huh, det lät präktigt.

Inga kommentarer: