måndag 12 oktober 2009

Det har kommit ett brev

Eller, det har kommit flera brev. Fast nej, det har inte kommit ett enda fanskap till brev. Vad som däremot har kommit är nya ELLE, CSN-kortet och klassfotot. "Tyvärr blir det inget personligt foto", fotografen klantade väl till det och råååkade spilla kaffe på datorn OCH kameran. Usch, det var mig en otrevlig människa.
Ja, CSN-kortet var det ja. Nyckeln till ett rikare studentliv!
HAHAHAHA!
Ähum, nej. Det står att man tjänar 6 kronor om man köper en liten latte på Espresso House och 7 om man köper en stor. De menar på att detta i längden blir tusenlappar sparade (förutsatt att man inte bara köper kaffe) men är inte det här lite skumt? Om man nu är en fattig student så kanske man inte ska fika i sådana mängder att man sparar "massa pengar". För det är ju inte så att man sparar pengar genom att fika. Man förlorar bara lite mindre. Senast jag kollade så var fika ingen mänsklig rättighet, även om det vore trevligt.
Snacka om att uppmuntra till fel saker.

5 kommentarer:

Karolina sa...

lilla dryga fotografmannen, som jag nog skulle vilja kalla honom, skickade faktiskt mina "personliga" bilder till mig. jag tror det var något sjukt skämt att han skickade dem till alla fula. jag, då då. :)

Phanny sa...

HAHAHA det tror jag också! Hihi nej jag skojade bara (om ett tag, när vi känner varandra lite bättre, så kommer jag inte att skriva att jag skojade utan jag förutsätter att du förstår vad jag menar haha) ;)

Anonym sa...

Skulle fika vara att uppmuntra tillf fel saker? Vad ska man uppmuntra till då? Köpa böcker på akediemibokhadlen? ( CSN gäller där med!!!) Tycker de e sjukt bra att espresso house är med i samarbetet, och omm man som mej ( köper där nästan varje dag, OCH är student) så tjänar man på de i längden. Tycker att du tar dej lite vatten över huvudet när du försöker få till liknelser och överdriven sarkasm. annars, bra blogg :)

Phanny sa...

Jag lyssnar inte på folk som inte står för det de säger. Annars, bra smak :)

Phanny sa...

Och förresten, återkom när du lärt dig att dig stavas med i och g.