lördag 10 oktober 2009

En lagom tjock flicka i sina bästa år!

Vid eftermiddagsfikat (vi bor nämligen på ett ålderdomshem...). Pappa står och skär upp chokladtårta och kladar av det sista av den största biten på ena assiettens kant.
Jag: Asså jag kan offra mig och ta den där fula...
Pappa: Det är ju som att säga att "Åhh vad jobbigt, jag kan väl ta den största då".
Jag: Ja men vad fan! Om du hade fått välja först, vilken hade du valt då?
Pappa: Den minsta såklart!
Jag: Ja men dåså, sluta klaga- du fick ju den minsta!

3 kommentarer:

tess sa...

haha. rolig pappa! han ville nog bara ha rätt... ;)

men störda människor är great! det var inte längesen (eller det kanske det var, hm?!) som jag la utt ett foto kollage i bloggen med alla fula miner jag kan tänkas göra. :D skit skoj tycker jag. stört tycker andra. :P

Vigdis sa...

Klart jag röstade på dig =)
Ditt kort var kul ju! ;)
Kram

Rebecca sa...

HAHAHAHA, Fanny :D
Finns inget bättre ställe än din blogg för att få sig ett gott skratt :D <3