måndag 26 oktober 2009

Bubbel bubbel

Min mage bubblar något förfärligt men jag måste säga att det låter ganska roligt. När man drar in eller putar ut med magen verkar den få tuppjuck och morrar som en arg ko. Om nu en arg ko någonsin har morrat.
Jaha, i dag då. Pappa fyller år, 46 för att vara exakt och för att göra det ännu roligare så ser jag till att hela tiden påpeka att han faktiskt fyller 50 snart. Gammelgubbe. Muminmamman fyllde ju år i går så han är inte ensam om att bli älde. Hur mycket hon fyllde? Vi säger 26, för enkelhetens skull. Hon fyller alltid 26.
Just det! I dag fyller min gamla lärares dotter år! Inte för att jag träffat ungen men mamma sa att hon var väldans söt. Jag undrar om hon blir två eller tre? Får ta reda på det.
Sitter för tillfället och skriver på den där förbannade kulturuppsatsen som ska vara färdig typ imorgon.

Jävligt kul lov må jag säga er.

6 kommentarer:

tess sa...

oj vad födelsedagar. jag brukar också påpeka vid födelsedagar att dem närmar sig det fruktade strecket... mohahah...

Daniel sa...

Grattar de unga.

Och försök fjärta bort kossemagen!

Rebecca sa...

Fanny glöm inte att du iprincip lovat mig att ha kul på lovet också. Inte bara plugga!
<3

tess sa...

jag brukar kunna göra ett roligt ljud med min näsa när jag är förkyld eller snuvig. jag brukar låta som en motorsåg och brukar göra handrörelser så man tror att jag är gubben i motorsågsmassakern. :P

sv: jag pluggar just nu en intensiv utbildning på folkuniversitet inom handel och försäljning.

mirela sa...

hejsan! för ett bra tag sedan invigde jag kategorin " dagens talang " och har ännu bara hittat en talang, känner du någon som är riktigt bra på något? Behöver ju inte vara fysiskt, kan vara att personen är en bra vän osv.. you get the point. Någon du vill länka? Eller är du den jag söker efter ? Är du dagens talang? Kika gärna in i min blogg, och lämna en kommentar :)

Anonym sa...

L





O




L!

Komagar är fett soewta gmn ;*