måndag 12 oktober 2009

På mattelektionen

Några av tjejerna i klassen frågar om vi kommer att få använda miniräknare på nästa prov och får till svar av Mr.Armstrong:
- No, in fact- you won´t need them.
- But we have to! We always used them in our old schools.
- Yes, and there your teachers made a big mistake. If you have calculators you´re not gonna learn anything.
Då säger Angelica, helt allvarligt:
- But I don´t learn anyway. I´m really dumb.

Översättning till dig Jennie kommer här:
- Nej, men ni kommer ändå inte behöva dem.
- Men vi måste! Vi fick alltid ha det i våra gamla skolor.
- Ja, och där gjorde era gamla lärare ett stort misstag. Om ni använder miniräknare kommer ni inte att lära er något.
Då säger Angelica, helt allvarlligt:
- Men jag lär mig ändå inte. Jag är jättekorkad.

2 kommentarer:

jennie sa...

tro det eller ej men jag förstod varenda ord på engelska! jag är så stolt över mig själv. :) tack för översättningen ändå.

Phanny sa...

Bra! Det där i skolan kanske ger resultat :) Så lite så <3