fredag 21 oktober 2011

Maya- the illusion of reality

Gick till Blodcentralen igår och frågade vart fan mitt provsvar hade tagit vägen. Fick till svar att "oj, det har visst inte skickats ut". Svarade "Nej men vad bra Einstein, vill ni ha mitt blod eller inte?". Eller, nej, det gjorde jag ju inte, men jag tänkte väldigt högt. Hur som haver fick jag veta att jag är A- samt fullt frisk. Tack tack, känns tryggt att jag inte fått någon obemärkt släng av HIV. Gick dit idag igen för att faktiskt lämna blodet och för besväret fick jag, i kronologisk ordning: en festis, två kakor, en festis till, en nyckelring, en pin, 20 järntabletter och en Iittala-ljusstake. För 4.5 dl blod, hallå, bra deal eller vad? Så nu ska jag bara se till att få Costa Rica överstökat så att jag med gott samvete kan säga att jag dragit mitt strå till rädda-världen-stacken. Ge blod och volontärarbeta, kan jag verka mer medmänsklig? Nej, det kan jag inte. Maya- the illusion of reality.

Inga kommentarer: