lördag 17 december 2011

Mars 2011

Även mars fick en hejdundrande start för okristligt tidigt på morgonen den första var det dags för artroskopi (titthålsoperation för er oinvigda). Att vakna upp ur narkos kan vara det bästa jag har gjort, skönare i huvudet har jag aldrig varit. Förutom knarkerfarenheten fick jag veta att korsbandet var 50% av och att en ny operation kunde komma att bli aktuell någon gång i slutet av maj, vilket i sin tur skulle förstöra hela sommaren. Mängden ångest kan ni ju räkna ut men fan vad jag bestämde mig- jag SKULLE slippa skiten, det bara var så. Tränade på som en galning och eftersom ärrvävnaden nu var borttagen blev saker och ting faktiskt ljusare och ljusare. Fortsatte vara twin med Jennie och firade att världens bästa Ida fyllde 18. Som jag längtade, 18 skulle vara startskottet för mitt nya liv. Livet då jag kunde göra vad fan jag ville, ta körkort och åka kors och tvärs över jorden. Men precis som i februari mådde jag ganska dåligt, skrev en text som jag i nu läget inte kan förstå att JAG kladdat ihop, och agerade lika mycket psykolog till andra som de agerade till mig. Gav och tog, men kände inte att de blev speciellt mycket bättre. Hade dessutom fått ont i knät och kastades mellan hopp och förtvivlan gällande ny operation. En regnig dag sket jag i skolan, åkte och köpte min MacBook Pro och genast blev livet lättare (jag skojar inte, Mac:en räddar dagen). Hängde lite mer (läs: typ hela tiden) med Emma och fan vad vi borde ha tröttnat, men nej, inte jag i alla fall. Bland annat fick vi för oss att anmäla Jennie till NRJ Wake Up Call, förmodligen årets bus, utan konkurrens, alla kategorier. Jobbade på som en gnu på gymmet och bestämde mig för att det är Psykologprogrammet jag ska in på om något år. Någonstans här i mitten av månaden hände något minst sagt...otippat. Vi fick veta att våra släktingar i USA skulle komma på besök i mitten av juni; människor vars namn jag vetat om, men inte mer än så. Hade inte ens vetat att de visste om oss här borta, så föreställ er min förvåning. Laget säkrade en plats i divison tre genom att vinna serien obesegrade och på kuppen stänka in 104 mål totalt. Roligaste kvällen på länge hade jag hemma hos Ida och så började jag köpa sommarkläder som jag glatt använde. Det brukar vara kallt i mars, om ni undrar...





2 kommentarer:

anna sa...

wohooo Fanny is back on the blog. Kul tjejen :D du skriver väldigt bra också tycker jag, ännu roligare med bilder :D Ska härma dig sen och skriva om vad jag har gjort det här året.. (om jag kan komma ihåg så långt för jag har ju inga bloggarkiv som jag kan leta i från januari) Men massa kramar och god jul o så till dig fina du <3

Fanny sa...

I'm BAAACK! Fast förmodligen bara ett litet tag :) Haha du är så söt! Puss och kram och god jul :D <3