tisdag 20 december 2011

Maj 2011

Började månaden med att komma hem från Västerås, hem till högar av plugg. Det fina i kråksången var dock att jag äntligen, efter elva år, insåg att jag faktiskt inte behöver oroa mig så mycket för skolan, det löser sig alltid ändå. I skrivande stund känner jag att det var på både gott och ont- gott för att jag mår mycket bättre, och ont för att jag inte längre är stensäker på raka MVG:n genom gymnasiet (med undantag för matte). Firade världens bästa nyblivna 16-åring några veckor för sent, och här någonstans i början hände det som ur bloggperspektivet inte får hända- jag började Twittra. Twittrade om att jag hade ytterligare en twin-period med Jennie, om att det bara var en/två månader kvar till hennes och min 18-årsdag, om att jag gått Värmdö IF:s grundläggande ledarutbildning och om att jag hade min första körlektion. Körkortet var nog det enda som betydde något just då, allt annat kom i andra hand. Dum som jag var berättade jag för allt och alla att jag fått tid för teoriprovet på min födelsedag och uppkörningen dagen efter, något som jag senare kom på var helvetiskt korkat- pressen var fan inte nådig. Å andra sidan var det nog bra, utan den hade jag kanske kuggat. Pressa järnet med kokosolja försökte jag hinna med och en solig kväll tog jag med Emmaslemma på AIK-Helsingborg och lyckades på två timmar käka kokt korv för 120 spänn (den ni). Konsertsommaren inleddes dessutom med Johnossi samt (kaosartad) Familjen på Grönan och i samma veva hann vi med en avslutningsmiddag med damlaget. Åkte till Finland på 40-årsfest, flög hem och avslutade kalaset med att höra chompis sjunga för första gången- fick en chock, så jävla bra!

Inga kommentarer: