tisdag 11 december 2007

...hick...

Nu slår min förfärliga hicka till igen, alla skrattar. Jag skrattar. Alla skrattar och till slut vet vi inte vad vi började skratta åt. Tänker på julkalendern- En riktig jul- sa igår i klassrummet att Elfrid ser ut som Satu (gammal lärare), undra vad hon skulle säga om man sa det till henne? Hon skulle förmodligen inte höra, är typ halvdöv;) Måste köpa julklappar snart, men mor kom igår på att alla kan inhandlas i Nacka Forum så det är lugnt. På nåt konstigt sätt lyckas allting jag tar mig an fungera även om jag får problem, har aldrig varit med om att det inte löst sig. Men den dag det slutar funka kommer jag nog sitta lite i klistret... Nu sitter Andrejs o nickar åt mig, fråga inte varför.
Om det är någon som i sitt liv undrat varför man blir snäll av pepparkakor så läs nu (VARNING! DEN SOM INTE VILL VETA OCH FORTSÄTTA LEVA I OVISHET SÅ BLUNDA NU OCH SCROLLA NER TILLS DU TRÖTTNAR)
I pepparkakor finns det som bekant vissa kryddor som fungerar som en lätt variant av lavemang, eftersom att snabb är schnel på tyska så sa man tydligen förr till barnen att om dem åt för många kakor skulle dem bli schnela till toaletten. På svenska blev det då snälla...
Bra att veta:)

Citat:
- Fotografen besökte BB och tog dia-bilder, okänd

Inga kommentarer: