tisdag 18 december 2007

Nyårslöften

Jag kom på en sak (det händer ju iof ganska ofta men nu är det en bra idé). Jag ska nog försöka följa några enkla regler efter nyår. Kanske slutar det som det brukar, dvs mycket snack och lite verkstad, eller så är jag en ny människa december 2008.

  • Sluta vara så socialt handikappad, börja ta fler chanser att utvecklas.
  • Lära mig att ringa folk.
  • Se på minst en ny film i veckan.
  • Göra läxorna första dagen och försöka höja betygen.
  • Pressa mig själv i jobbiga/tråkiga situationer (blir alltid så glad när jag lyckas med något jag inte trodde jag kunde).
  • Skänka mer pengar till fattiga barn/andra organisationer, typ lägga överblivna mynt i en sån där burk som man inte kan sno något ur.
  • Inte vara så slö, ta tag i saker.

Jag vet att jag låter präktig, men jag menar- jag är ju scout;)...

Citat:

-Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån, okänd

Inga kommentarer: