måndag 29 september 2008

Shopping con la madre (Dra med morsan på stan)

Studiedag är en bra uppfinning, borde ha det oftare. Heter man Fanny och är allmänt störd kan man lägga pussel, kolla på TV-shop, gå runt i huset och prata med sig själv eller kanske åka in till Stockholms stad med Mamma Mu (min riktiga mamma). Nu har ni förresten fått veta några av mina allvarliga problem som jag önskar att fler borde dela med sig av, tror faktiskt att alla gör sina små skumma grejer när ingen är i närheten.
Tillbaka till saken. Eftersom Muminmamman (min plastmamma, från Finland icke att förglömma) denna månad blivit värsta spargrisen fick jag pengar till årets vinterstövlar. Lika bra att fixa det men en gång, jag brukar nämligen vara ute i november när det gäller skor och då är allt slut, tänkte jag och mamma och stan det blev. I vanliga fall ser en nödvändig shoppingrunda med mig och mamma ut som så att vi inte hittar det jag skall ha och att mamma blir världens bitterfitta på mig efter flera timmars onödigt letande eftersom att jag ändå inte hittar något (phew, lång mening där). Men, vi kommer upp på Götgatsbacken och går in i första bästa skoaffär och vips, så står där ett par stövlar i samma färg som min skinnjacka och bara väntar på att bli köpta av just mig. Fantastiskt. Och en bitter kvinna mindre idag. Efter det var det lite innebandygrejer som skulle inhandlas och om det nu hade varit så att jag inte hade haft den där åldras-förtidigt-sjukdomen i lindrig version kanske vi skulle sluppit köpa ett nytt knäskydd, extra skosulor och tigerbalsam. Men men, sånt är livet. Min kropp är som ett chips- går sönder för ingenting och skiter i när man skriker på den.

Inga kommentarer: