onsdag 3 oktober 2007

Kontaktannons...

Kära dagbok...bla, bla, bla... Idag har det inte hänt så mkt p.g.a att jag gick hem och typ spydde vid tolv, somnade som en nersparkad ko på en gång jag la mig ner så jag var nog inte helt pigg. Fick för övrigt tillbaka NO-provet, moster Bengtsson gav mig VG! Woho, siktar på typ G i NO men nu kan jag nog kanske klara t.o.m mer än VG, det är bra! Har fortfarande lite ont i magen men det är bara smälla i sig nåra Ipren så går det nog över. Var hos farmor idag igen, skulle till scouterna men när jag kom ner till SMU-gårn var det igen där (som vanligt, dem brukar va sena) men jag kolla min mobil för säkerhets skulle och jag hade ju självklart fått ett sms som A skickat och sagt att hon var sjuk och att J jobba till 22.00. Gick hem till farmor och ringde pappa som kom som ett skott och hämta upp mig. När vi kom hem satt T vid datan och sa att hon satt ut en annons om våra stora soffor på Blocket, då kom året skämt.
T:
- Du jag satte ut en annons åt dig också.
- Vaa???
- Jaa.
- Vart då?
- På blocket.
- Men hallå varför det?
- Nee men du sitter ju alltid vid datan så jag tänkte att du kanske skulle ha lite nätkompisar.
- Men det är ju därför jag sitter där.
- Jaa men då kan det ju va kul o ha lite kompisar.
- Du skojar?!
- Nej.
- Men varför gjorde du det?
- Jaa...
- Men herregud.
Då visar hon en bild som hon tvingade mig att ställa upp på häromdagen när jag har nya kläder på mig.
- Asså du skämtar!
- Nej jag gör inte det!
Då vänder jag mig bort och hon säger:
- Men Fanny du tror väl inte det?
- Vaa?, joo.
- Nee men tror du att jag skulle göra det?
- Jaa...
- Men skärp dig!
Då börjar båda asgarva och jag tar en liten tur runt i vardagsrummet och börjar typ grina, både skratt och nånting annat (vad vet jag inte). Hon börjar också garva och börjar böla hon med. Efter det så går vi in till pappa i köket och ska berätta. Men mitt i allt går han ut i hallen/hundarnas rum och skäller på Rut för att hon kissat inne (tro nu inte att Rut är nån inneboende), han slutar alltså lite halvt att lyssna. Men iaf så frågar T mig om jag verkligen tror att hon någonsin skulle göra det, om jag tycker att hon är så ond. Hon säger att hon vet att jag HATAR att bli fotograferad och att hon aldrig skulle lägga ut nån bild på mig på nätet, då jag skulle bli jätteledsen. Jag säger att hon säkert skulle lägga ut nån bild på mig bara för att skoja, men ångrar mig sen när jag inser att hon kanske inte skulle gjort dte ändå. Aja det var iaf första gången jag grinat, verkligen storgråtit av skratt (eller nee inte storgråtit men nästan). Kul var det! Nu får ni ett nytt citat:
- Alla lyckliga familjer liknar varandra, men varje olycklig familj är olycklig på sitt särskilda sätt, Leo Tolstoj

Inga kommentarer: