söndag 7 februari 2010

Tagga

Bella "bryyyn fräsen" Carlsson plockar upp mig vid busshållplatsen om 45 minuter så jag kanske ska börja byta om? Eller åtminstone gå upp ur sängen. Ligger och lyssnar på låtarna som på något sätt någon gång av någon ska brännas över till en skiva som vi kan träna till. Än så länge är det bara jag som har access till dem. Mohaha. Jag gillar inte översättningen av access, tillgång funkar liksom inte (och tillträde är ännu värre). Jag blir lite trött på att svenskan ska vara så underutvecklad. Det allra värsta är att det inte finns någon vettig motsvarighet till make sense. Förstår ni hur jobbigt mitt liv är? Däremot finns det en översättning till lagom, om ni nu tillhör dem som alltid drar "ordet lagom finns inte på engelska". Adequate ska're va.

Inga kommentarer: