måndag 30 maj 2011

Pinsamt

Skrev en fyndig Facebook-status och avslutade med ett laddat ord. Den fick inte riiiktigt önskad respons från andra sidan Atlanten. Awkward silence in my head alltså, ibland önskar jag att jag hade tänk ett steg längre. Den handlade i alla fall om att jag smörade för mig svenskalärare och påpekade att hans brännbolls-skill inte vara att leka med samt att det märks att han på grund av det är norrlänning. Han svarade:

Ha ha. När jag pluggade i Umeå ställde vår klass upp i brännbolls-VM några gånger (vem som helst får vara med i brännbolls-VM - det säger en del om hur stor sporten är) men vi blev alltid utklassade i kvalet. I Norrland finns det folk med riktigt otäcka brännbolls-skills.

Haha, skön. Dessutom sa han att jag var en av de av alla hans elever som utvecklats mest under två år. Klockrent MVG, jo jag tackar. Som grädden på moset översatte min högst ovillige latinlärare den textsnutt jag eventuellt vill tatuera in från engelska. Han sa att ha skulle göra det på villkoret att det blev på originallatin, det vill säga så som en romare hade uttryckt det. Herregud, mänskan fick ner två meningar till TRE ORD.

4 kommentarer:

mamma sa...

Hejsan Fanny!!

Inte visste jag att du skall tatuera dig...

MVH Mamma

Phanny sa...

Hej Mamma!

Ja, Taru tyckte att det var en sådan bra idé att hon också ska göra en. Helst en likadan på samma ställe. Vill du följa med? Pappa var inte så värst taggad men det kan vi nog ändra på.

MVH Fanny

Andrea sa...

Haha, vet du att om man googlar Brännbolls-VM är din blogg tredje hemsida ^^

Fanny sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH! Men hallå, varför i helvete har du googlat Brännbolls-VM?