lördag 18 juni 2011

Bailando por ahi

Firstly, vill jag tacka Frida för en jävlans trevlig gårdagskväll och även för att jag är mer taggad än någonsin på att kunna dansa! Jag ska lära mig. Där med pasta.

Secondly, tänkte jag berätta om min mamma. I bilen på väg hem från stan i torsdags frågade hon:
- Aa men vad ska du dricka imorrn då?
- Nää jag vet väl inte., inte så att jag har några syskon som kan köpa ut liksom... (Här använde jag mitt manipulativa ensambarnsröstläge).
- Mm...vill du ha några cider eller? (Väldigt lågstämt röstläge, som om gubben i bilen bredvid skulle kunna höra att hon planerade att köpa ut åt sin dotter som inte fyller 18 förrän om tre veckor).
- Aa...det blir väl bra...
Igår eftermiddag kom hon hem med en kasse från systemet. Tänkte att "Ehh...jaha? Det finns ju cider på ICA?", lite sådär smått för mig själv. Öppnar påsen och ser två kapsyler med trycket 7.0. Clever morsan, riktigt skickligt om jag får säga det själv. Tar upp flaskorna och ser en fet "Extra stark"-etikett. Säger:
- Asså mamma, du vet att det finns svagare va...?
Hennes chock var rolig, nästan roligare än förslaget om att jag skulle spä ut det med fruktsoda. Och ja mamma, det är lugnt, jag kan skriva det här på Internet nu- mormor vet redan och om hon klarade sig utan smärre hjärtinfarkt är det nog ingen som dör.

Thirdly, tänkte jag bara påminna mig själv i framtiden om att jag för några timmar sedan fick veta att min moster har gift sig i smyg. Precis som mamma och min andra moster. Haha, jag tror att något fruktansvärt avskräckande hände på mammas och pappas bröllop när folk faktiskt var inbjudna.

1 kommentar:

Frida sa...

Tack själv!!! <3