onsdag 29 juni 2011

Sommarvikarie

Nu är det den där snygga meteorologen på tv igen, lika kass som igår kväll. Synd, jättesynd faktiskt. Vad har ni haft för er då (jag kan inte tro att jag nyss frågade det, så jävla töntigt)? Förmodligen annat än datan, fasligt inaktiva måste jag säga att ni är. Jag då? Jag kör bil, äter lunch ensam och kör lite mer bil. Intensivkurs är så jäkla värt, min lärare sa redan nu att vi säkert skulle kunna ta bort de sista lektionerna men jag vägrar, hellre tre lektioner för mycket än för lite.

Köpte lite tanning oil idag också, hinner man inte sola mycket får man sola hårt. Om det blev så mycket brunare vet jag inte, svettades bort innan jag fick ett ryck och vattnade hela trädgården i BH, badtofflor och träningsshorts. Fashion.

Har knäckts lite också. Alltså, om man aldrig behövt vara insatt så vet man inte hur komplext ett knä är. Och om man har tvingats sätta sig in i det, fattar man inte hur mycket som kan göra ont på ett så begränsat område förrän det trycks för kung och fosterland. Herregud, muskelfästen hade man tydligen en hel del, ont gjorde de också.

Nu ska jag fira mig själv med en ny skål nyplockade jordgubbar och smultron.

Inga kommentarer: