lördag 3 maj 2008

En lördag i början av maj...

...som hela dagen kännts som en söndag. Kanske kan bero på att vi vairt lediga sedan i torsdags p.g.a 1 maj.
Igår var det alltså dags. Är ni beredda? *Trummorna slår snabbare och snabbare* *PANG!* Vi har äntligen pallrat oss iväg till Barkaby Outlet! Ungefär ett tag efter alla andra. Så går det när man har en mamma som min. Hittade precis det jag skulle, två par jeans. Ett från Lee och ett från Wrangler. Nepp, jag ljuger inte, bra vaa? Två hela par till det otroliga och fenomenala priset av 998 riksdaler (läs den sista meningen som en dubbad tysk tv-reklam för Lidl hade gjort). Kom även hem med ett par halva (man kan ju inte få hela kakan varje gång) mjukisbyxor/shorts från Fornarina. Kom på att om man har dem tillsammans med mina, enligt mamma, onödiga men ack så fina flipflop i äkta "In the navy" feeling, en vit t-shirt med något mönster på och en vit/röd-randig tygväska så kan man näst intill söka till flottan på en gång. Allt går såklart i blått, rött och vitt. Stoneberg var där med oss (mig, mor och moster) och fick ett par schnygga Lee- jeans inhandlade i sista stund. Jag kollade även in ett par shorts från Filippa K men vi kom på mig att egentligen inte vilja ha dem. På kvällen hem till farmor för att sova där medan mamma var en duktig medborgare och nattvandrade tillsammans med Mathias mamma och vaktisen Rune från kyrkan. Lugnt som gatan var det tydligen. Har löst korsord med farmor halva dagen idag och även hunnit med en lite promenix till Konsum (nu lät det som att jag bor i värsta lilla byhålan mitt ute i ocivilisationen där man fortfarande handlar på Konsum, men det är faktiskt COOP Konsum).
När jag nu ska börja mitt nya liv för hundrasjuttioelfte gången har jag som mål att för det första börja läsa mer böcker. Jag är nämligen en sån där som gärna köper böcker och tror att jag skall läsa dem men så blir det aldrig av. Och för det andra så skall jag börja tvätta ansiktet mer grundligt. Jag ska faktiskt bli så duktig och tvätta mig så rent att jag snart inte kommer ha något skinn på näsan kvar (ordvits där!). Jag drog därför med mamma till göra-rent-ansiktet-hyllan i affären men vi kom snabbt på att det kanske är bättre att gå till Apoteket. Hittade där en litet kit med tre olika produkter från en och samma ungdomsserie. En flaska där innehållet blir till skum, en flaska med "face tonic" som tar bort gamla äckel-päckel-celler i ansiktet och till sist en kräm som bara gör fejan allmänt snygg. Nu skall vi bara se om det funkar...

Inga kommentarer: