tisdag 13 maj 2008

MVG!

I slutbetyg i hemkumpa! Wohoo! Nu är det en sak mindre att tänka på.
Dagarna har flutit/flytit på bra med många oroliga asgarv. Det började igår på svenskan då Frida påpekade vad kul det skulle vara om författar-Åsne och Brad Pitt gifte sig. 50 minuter borta. Och så på spanskan idag var det ju som vanligt. Ingen bra idé att ha spanska sista lektionen, alla (i våran klass) sitter ändå och gör absolut ingenting. Eller joo, skrattar, men inget nyttigt. 50 minuter borta. Kalle är den stora boven men jag är snart ikapp honom! Men det gör egentligen inget, jag har MVG i spanska ändå och min lärare kan faktiskt inte sänka det. Har Excelente på allt jag gör så nemas problmas här inte. Sprang spåret på idrotten igår och som vanligt har jag ångest innan för att jag vet att jag inte kommer att vara bäst. Den goda nyheten var att jag kom två av tjejerna (jag borde egentligen komma etta men Kizette de La Mancha är envis som en gnu och ger aldrig upp) och att jag sänkte tiden med 5 hela minuter. Den dåliga är att tiden förra gången var på 21.36...

Dagens citat:
- Gör så här du också. Låtsasgrin is the shit!
(Kalle och jag sitter of course på spanskan och apskrattar när han plötsligt får värsta rycket och börjar fake-gråta medans han skrattar.)

Inga kommentarer: