torsdag 1 maj 2008

Mamma- vecka..

...just nu, det är därför jag inte skrivit på ett tag.

  1. Jag kom på en grej. När jag blir stor skall jag bli en sån där som åker runt och spanar in gamla slott. Funderade på vilken linje på gymnasiet man skall gå då men kom fram till att en sådan person, om den är under 65, oftast kallas arbetslös. Det kan väl vara trevligt?
  2. Nu har regeringen kommit på den urfåniga idén med att byta ut "Herr Gårman" mot "Fru Gårman". Det är ju patetiskt. Allt för att få ett så jämlikt samhälle som möjligt. Det är klart att jag tycker att vilkoren skall vara likadana för alla, men nu håller det ju på att spåra ur. Har de verkligen inget bättre att lägga skattemedelna (skattemedel i pl.) på än att byta ut vägskyltar? Men de personerna jag helst vill slå sönder käken på är de jävla pretton som tycker att detta är bra.
  3. Och så det här med Valborg. Det är ju ta mig fan lika överskattat som våfflor! Hur kan man ens få för sig att tycka att det är kul att stå ute i pissregnet och titta på en en-timme-försenad-brasa med resten av kommunen runt omkring sig? Jag har nog aldrig följt med till Sjöliden frivilligt utan endast varit där pga av mammas körsång. Nej, ibland förstår jag mig inte på Sverige...
  4. Dagens person är ingen mindre än Lisabet i Madicken. Satt som klistrad framför tv:n idag och tittade.

*Madicken och Lisabet är ute och spelar krocket när mamma ropar att det är läggdags* Lisabet säger "...men först ska jag gå in i garderoben. Och säga pisspotta.". Madicken svarar "Men du måste be din aftonbön också!" "Nää! För det gjorde jag i söööndags, sju gånger- så det räcker för hela veckan...", får hon som svar.

*Familjen sitter och äter lunch på sin fína veranda när Lisabet börjar slicka rent tallriken* "Nej men Lisabet! Sluta slicka på tallriken!" säger mamma. "MEN VARFÖR FINNS DET ETT ORD SOM HETER SLICKA OM MAN ALDRIG FÅR GÖRA DET?!"

Inga kommentarer: