söndag 4 maj 2008

Sista dagen av ledigheten

Haha vet ni vad? Jag ska börja spela dragspel! Jag vet, det låter helt knäppt att jag som är näst intill tondöv skall försöka mig på något sådant, men det gör ju inget- jag kan ju spela piano och det är typ samma sak (förutom att man måste dra med vänsterarmen fram och tillbaka hela tiden för att överhuvudtaget få något ljud). Nu är det givetvis inte så att vi utan anledning gått och köpt ett dragspel, nej, det är Johans morfars gamla som förmodligen är en sisådär 100 år (inte morfarn alltså, han dog för några år sedan). Vi kom på att jag nog skall ta och spela en liten truddilutt på midsommar och om det är någon dum fan där ute som vill kolla så kan ni ju alltid söka er mot ett förskräckligt oväsen någonstans i Värmdös skärgård. Ledsen att jag ser ut som ett fyllo och att jag har stor näsa...

6 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA, fyfan vad kul, jag (som säkert är lika tondöv) kan ju lära mig att spela, typ gitarr och sen kan vi spela tillsammans på en gata någonstans! ;D Undrar hur många som kommer stanna och lyssna?! ^^, Ha det bra! :)

Anonym sa...

Jaa fan vad bra idé! Vad ska vi heta? Ehh... dragspelskvinnorna (ej att förväxla med munspelsmannen)eller nåt;) Sergelgatan är väl inte upptagen?
Hare fint själv:D

Anonym sa...

Hhahahah!, det var det värsta! :D
Men asssa, jag har träffat en kille som var tia i hela sverige i junior grejset! , cooooolt va! :D

Anonym sa...

Hhahahah!, det var det värsta! :D
Men asssa, jag har träffat en kille som var tia i hela sverige i junior grejset! , cooooolt va! :D

Anonym sa...

Aa fett coolt malin! Haha du vet att jag oxå träffat honom vaa?

klara (också konfen) sa...

jag kan spela utlänsk munspel, det är alltid nått! xD
fast det heter nog inte utlänsk munspel men i alla fall, ett sånt som alla indianer på plattan spelar! haha