torsdag 6 mars 2008

100!!!

Wohoo! Inlägg nummer 100 kommer här!
Var som sagt hela förra vecka i Ottsjö med my beloved konfirmation. Kan ärligt säga att jag blir lite rädd för mig själv nu, trodde inte att jag i min vildaste fantasi skulle tycka det var kul att konfirmera sig. Tänkte i början att jag skulle göra det endast för att ha det gjort men åhh vad glad jag är att jag anmälde mig. Alla säger "meh jag tror inte på Gud", nehe och? Inte jag heller (jag är svensk, jag tror på nånting) men jag kan säga att det är ett av de bästa valen jag har gjort. Så ett tips från coachen- gör! Förra veckan skulle faktiskt kunna bli en av det här årets absolut roligaste veckor. Hoppas nu att allt trefvligt folk fortsätter även nästa år, jag ska iaf se till att hinna. Längtar redan till nästa sportlov:) Men det tråkiga är att många av de som säger att det ska fortsätta inte kommer vara ett dugg taggade i höst, men det är väl bara att hoppas på det bästa:) Om jag nu hade varit värsta hajen på datorer skulle jag lätt kunna lagt in massa bilder men de som känner mig vet att jag är den precisa motsattsen till IT-proffs. Kan försöka få in den bästa lite senare. Idag var det iaf näst sista veckoläsningen och då var det dags att prova ut kåpor till the big moment. Sedan var det bara till att repetera texten men som vanligt var vi i lekrummet och eftersom att fanny+kalle+lekrum är lika med kaos så det blev inte mycket vettigt gjort. Kom hem till ladugården för en stund sedan och då fick ju muminmamman för sig att vi skulle öva på att framföra min text. Tog ett tag innan jag ens öppnade min för tillfället svidiga och vinröda mun. Räknade ut att ungefär halva kyrkan kommer upptas av min familj men då kom vi ju på hur älskad jag måste vara:) Tack för det! Kan säga att jag (tydligen precis som alla andra i Guds hus) är genomförkyld just nu. Gick hem efter en lektion i tisdags och fick inte ens gå till våran tegelsten till skola igår även fast jag ville. Dagen slutade med att vi satt i SMU-gården och kollade på American Pie och åt homemade kladdkaka för att fira Idas 15 års dag. Kan även säga att jag kollade på det sjukt spännande avsnittet av Lost kl. 21.00. Mådde dock bättre imorse och jag kan ju inte vara hemma från skolan för att sedan gå till kyrkan- och dit vill man ju gå nu för tiden. Aja nu är det bara en dag kvar till det blir helg igen, vilken inte kommer att innehålla varken träning eller match för min del, men det gör absolut ingenting- det är ju Friidrotts-VM (inne såklart) ifrån Valencia hela helgen:D Kommer nog bara bli 2 medaljer till Suecia- Guld till Kallur och silver till Holm.
Ojdå nu kommer jag ju på att jag har spanska -prov (una prueba de español) imorrn så det är väl bara till att kolla igenom glosorna några gånger innan det bär av till sängen. Kan lova att det blir ett MVG:)

Inga kommentarer: