lördag 29 mars 2008

Jahapp...

Idag var det då dags för den allra sista hemmamatchen i Ösbyhallen. Usch det är ju nästan hemskt! Jag kommer ihåg min första match (hemma mot Täby 2003 och vi förlora med 5-1) och nu har jag alltså spelat den absolut sista i Ösby, om det blir nån mamma-match senare i år så räknas inte den. Nej fy satan nu kommer vi ju tvingas spela i norra Europas sunkigaste hall- nämligen den i Hemmesta. Nu börjar tankarna snurra i huvudet och det orkar varken jag eller ni med så det är bäst att vi börjar prata om själva matchen. Kort och gott så var vi 8 st+ målvakt, och jaa det är för få. Spelet var inte alls så pjåkigt, stundtals faktiskt riktigt bra. De gjorde första målet och vi gjorde de två nästkommande. Självklart reducerar de och resten av matchen blir ganska grinig från min sida, fy fan vad dålig jag var. I slutet missar vi öppet mål under en sisådär 1 1/2 minut- inte bra. Nej matchen slutar 2-2 och nu åker både vi och Vendelsö ur division 1. Sista matchen är nästa vecka mot Tullinge, kan nog bli kul om vi är en aning flera.

Vid tre snåret hem till farfar (och farmor för den delen) för att fira hans första och sista 80-årsdag. Möts av en storgråtande kusin som tydligen hade fått en olycks-spark mitt på näsan av hennes lillebror, dvs min andra kusin. Resten av eventet flöt på fint och nu är vi hemma igen.
Träning imorrn och sedan hem till big mama (fast hon är bra mkt smalare än de flesta morsor jag träffat). So long!

Inga kommentarer: