torsdag 20 mars 2008

Hej...

...du soliga och blåsiga torsdag. Och vet ni vad som är så bra? Joo att vi från och med just nu, i detta ögonblick har nästan två veckors ledighet framför oss! Wohoo, säger jag bara! Var i dag i stan med klassen för att guida runt oss själva, joo det låter dumt men det var ett arbete där man skulle skriva om en plats i Estocolmo, som en hjälp när tyskarna kommer v.19. Vandrade runt lite på söder och fy sjutton vad det blåste, det slutade med att min ansikte vägrade följa med när jag skulle försöka mig på konsten att prata. Färden gick vidare ner till Gamla stan och där hade vi ju såklart inte probbs med blåsten, men något fel var det ju tvunget att vara och just den här gången var det att vi inte lyckades få en endaste liten gnutta sol på oss där vi gick i gränderna. Alltså var det lika kallt där. Det slutade iaf med att vi lyckades övertala Stefan (Lisa var på våran sida) att vi skulle gå in på nåt café och sätta oss. Stockholms stadsmissions café på stortorget i Grillska huset blev det och en cappuccino med sockerkringla för mig. När jag på kvittot fick se att det faktiskt hette Grillska huset var jag ju såklart tvungen att ha en "Fannys style-time" och berätta varför det heter som det gör. Folk lyssnade men frågan är om de hörde vad jag sa, kylan hade nämligen kidnappat mitt ansikte igen, plus att det förmodligen gick lite väl snabbt (surprise). Orkar inte förklara varför, vill ni veta så är det bara fråga IRL (in real life). Nog om vårt stadsäventyr.
Nu sitter jag här med mitt nyinförskaffade nagellack ("La paz nr. 71" från Mavala) och väntar på att det skall torka. Nu blir jag lite nyfiken. Vart ligger La paz? Måste kolla upp det så att man kan ha "Style-time" om någon undrar...

Inga kommentarer: