onsdag 26 mars 2008

Om snabbmat...

Nu har jag läst som en jävla utter sedan i fredags och Harriet Potta och Döds-Klinikerna är tillslut färdig att ställas upp i hyllan för gott. Köpte boken i november precis som alla andra gjorde (det var väl då den kom ut?) men av någon anledning har jag inte orkat komma in i boken förrän nu. Vad jag nu undrar är vilken bokserie som nu skall ta över platsen som Nr.1? Något förslag? Tänkte iaf börja på boken "Snabbmats landet" av ehh... vad han nu hette... vänta... Eric Schlosser! Handlar om snabbmatens hemland USA och man får även följa med författaren när han granskar den tvivelaktiga processen kring produktionen av snabbmat.
Ok, den där biten var kopierad från baksidan av boken, I admit. Egentligen vill jag inte läsa den här boken då jag förmodligen inte kommer kunna sätta tänderna i en sån där saftig cheeseburgare som bara smälter i munnen på mycket mycket länge. Men visste ni att en enda hamburgare kan innehålla kött från hundratals olika kor? Eller att både smaken och doften på burgaren och pommes fritesen (hur skriver man pommes frites i bestämd form?) tillverkas kemiskt i speciella "smakfabriker". Hoppas att ni nu har blivit lite äcklade, det är nämligen mitt bidrag till mänskligheten. Japp, jag träffade nämligen Gud för en stund sedan och han bah (tänk Dogge Doggelito röst):
-Din budskap till folket på jordet är att sprida äckel och illamående
ditt effekt ska va´ slående,
Gör nu som jag säger och läs denna bok
för efter det kommer en Big Mac aldrig mer smaka ok!

Herregud tryck på stoppknappen någon, det här håller på att spåra ur...

Inga kommentarer: