fredag 11 april 2008

Hur mår du?

Måste väl ändå var den mest betydelselösa frågan man kan ställa? När man pratar i telefon (vilket jag har fobi för), när man träffar någon eller när man pratar i telefonen igen. "Joo det är väl bra", svara man och frågar tillbaka, får svaret: "Joorå jag med". Men och? Who cares if you mår sämst? Jag har väl egna problem att ta hand om, inte behöver jag gå och undra hur andra männskor mår? Kruxet är att man känner sig så ociviliserad om man inte frågar, och det vill man ju inte. Nej, i dagens samhälle ska man växa upp så fort som möjligt för att imponera på de äldre. Och jag ska inte sticka under stol med att även jag tar på mig en roll när man pratar med folk som är äldre än mig. Tänk vad skönt då att vara norrlänning, de verkar inte ha någon som helst uppfattning om att man i vissa situationer skall spela någon annan än man egentligen är. Raka och ärliga, fåordiga och paltätande...

Inga kommentarer: