måndag 21 april 2008

Måndag v. 17 (tror jag?)

Det är väl v. 17? Joo, det är det nog. Idag var det alltså dags för trerättersmiddagen på hemkumpan och eftersom att Lärar-Lisa har nackspärr var hon ju tvungen att ha hjälp av två stora, starka och biffiga ungdomar- mig och Frida. Slapp idrotten och åkte bort till Willys (jag satt självklart fram). Allt gick fint och eftersom att vi var så otroligt duktiga var det inte mer än rätt att vi gjorde en sak, vad skriver jag inte då någon i klassen förmodligen kommer läsa det här. Sedan lunkandes tillbaka till bilen med ett super-ryck ifrån Frida de tre sista meterna så att jag kunde sätta mig fram. Vi kommer än en gång in på att vi omogna töntar har så mycket roligare än alla andra och att vi står för det;) Resten av dagen går bra och vi (jag och Frida, of course) kommer även på att vi ska åka tåg till det där satans överskattade Thailand när vi har gått ut gymnasiet. Under Hk-lektionen går allt finemang tills vi får se våran cheescake som absolut inte ville bli det minsta som den skulle bli. Jag kan ju glädja mig själv med att jag nu har ätit årets första jordgubbar. Joo minsann det skulle det vara till cheesecaken också. Och lime och citronmeliss. Men huvudsaken är väl ändå trots allt att det smakar gott, eller hur? nu är klockan en sisådär 22.39 och jag har färgat någons hår för första gången. Det var Muminmamman som skulle bleka rötterna och självklart tar jag av mig handskarna så nu sitter jag här med ett stickande finger. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om jag vaknar imorgon och ser att fingret ligger på golvet bredvid sängen. God natt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Aluguel de Computadores, I hope you enjoy. The address is http://aluguel-de-computadores.blogspot.com. A hug.