tisdag 8 april 2008

Jag vet!

Igår morse kom jag på världens jävla idé. Alla är ju som bekant oroade för klimathotet, den globala uppvärmningen, dittan och dattan och Gud vet vad, så även jag. Och då kan man ju ställa sig frågan om hur all denna skit började och när den började? Joo minsann det var i slutet av 1700-talet då den industriella revolutionen startade i England har jag lärt mig i skolan. Om man då skulle ta och försöka sudda bort 1800- och 1900-talet så hade vi ju inte haft några problem idag! Allt skulle ju kunna vara precis om idag bara det att det aldrig hade behövt komma till. Förstår ni hur jag tänker? Man hade liksom kunnat hoppa över en sisådär 200 år. Det är ju helt glasklart! Tänk vad bra lilla Tellus hade mått då. Jag ska nog skapa en egen revolution som går ut på att förneka de gamla revolutionerna. Men först skall jag nog ta och lära mig allt om de Amerikanska, Franska och Industriella revolutionerna, har so-prov på fredag och jag ska ha MVG!

Och så måste jag berätta en sak också. Idag på spanskan skulle vi två och två prova att recensera en film vi hade sett. Vi fick ett papper med exempel och där fanns bland annat en recention av "Spiderman 2". Då kom ju jag och Kalle på buset att kopiera texten och döpa den till kort och gott "Spiderman". Efter ca: 3 minuter är vi färdiga och vi ropar asgarvande till oss Kataríína från Gbg. Den pantade flaskan börjar läsa och säger:
- Jaa men det här var ju jättebra!
Nu ska man veta att jag, under hela den tiden hon stått vid vårt bord, har asgarvat. Verkligen skrattat så jag dött. Men dum som mänskan är så fattar hon ju förstås ingenting, nothing, nada. Nu sitter texten uppe på klassrumsväggen så fint, så fint och dinglar och alla vet om knasigheten förutom hon...

Inga kommentarer: