tisdag 15 april 2008

Kvarbergsskolan anno medeltiden

Sitter här hemma och yrar och har ont i huvudet så jag har inget bättre för mig än att skriva en liten kort resumé av min kära skola Kvarnberget, here we go!
Min skola har fler tegelstenar än statshuset.
I min skola serveras det hårt ris till lunch.
I min skola läser vi igenom planeringen en gång varje lektion.
I min skola står mattanterna bara och ser dumma ut när det är matkrig.
I min skola är gympaläraren alltid borta.
I min skola är skolsyster aldrig där.
I min skola heter SYO-konsulenten Lampa i efternamn.
I min skola ser lärarna ganska lustiga ut.
I min skola kan man låsa upp toaletterna utifrån.
I min skola äter främligar från kommunen upp maten för eleverna som har sista matpasset.
I min skola är undervisningen förmodligen den mest enformiga på Värmdö.
I min skola lägger man pengar på onödig teknik till lärarna som de ändå inte förstår sig på, istället för skolböcker till oss.
I min skola är det svårare att få höga betyg än i Ösby.
I min skola klagar lärarna till våra föräldrar när vi drar upp byxorna högt på idrotten.
Men i min skola har jävligt kul ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha fan va kul vi har i skolan!