söndag 14 september 2008

15-åringar till Rimini

Tycker ni att det låter som en smart idé? Det tycker ingen här hemma och speciellt inte Muminmamman som varit i Rimini ett X antal gånger och festat. Andra gången slutade det med att hon blev stalkad av en man i 5 år efter resan. Ursäkta Lisa (min lärare som kom på den här geniala idén) men ingen normalbegåvad person drar med 25 ungdomar till ett av Europas mest vågade ställen, inte ens om det följer med en hög föräldrar. Det blandas i droger i drickan hej vilt, det finns listor på de killar som har legat med flest turist-tjejer i hela staden och de har överhuvudtaget helt andra ställningar vad gäller etik och moral än vad vi har. Visst, Rimini är ett jättebra ställe pga att det är nära till diverse städer (och länder)- typ Venedig, San Marino och Florens. Men eftersom majoriteten av våran klass tycker att de minsta kulturella spektakel suger ******* så är väl chansen att få med alla på en sådan sak väldigt, väldigt liten. Det kommer sluta med att jag, Ramin, Marika (dvs töntarna som "kan allt") och Mathias (som vill ha bra bilder) står och stampar med fötterna och vill iväg medans resten av klassen säger "Nää, fan vad tråkigt!", "Fan jag pallar inte..." eller "Vem bryr sig?". Alltså kommer vi inte komma iväg någonstans och blir hänvisade till stranden och shopping värre än den i Tyskland i fem långa dagar. Men det allra värsta just nu är att hela klassen är så taggade på just Rimini tack vare att Lisa säger att vi kommer bo bredvid ett stort diskotek, där "de har speciella regler om att inte servera sprit till svenska ungdomar". Vet ni vad, jag tror att drinkmasterna skiter fullständigt i vart ungdomarna kommer ifrån. Jag har berättat alla de här "skräckhistorierna" om att folk däckar helt plötsligt och vaknar upp två dagar senare och inte minns ett skit i klassen men alla är så äckligt naiva och säger "nej men det kommer ju inte hända någonting, man vet ju vad man gör". *Fnys* Jo visst ni, och varför blev alla (ok inte alla, jag var inte där) så konstiga av Coca-Colan i Tyskland då? Jag kan inte tänka mig att den var clean. Händer det på landet i Tyskland, då händer det 180 gånger av 100 i Rimini!


Tilläggas kan också att vi får bo för ett extremt bra pris på hotellet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA, varför fick inte jag vara med av dem som kan allt :O Jag har inga planer på att ens köpa vatten i rimini.
Jag tror inte att vi kommer få åka för våra föräldrar.

Anonym sa...

Nja, jag tror iofs inte att föräldrarna i klassen har någon koll på Rimini men man vet aldrig. Haha nej, det är bäst att ta det säkra före det osäkra och lämna pengarna hemma, de kanske till och med drogar souvinirerna!

Anonym sa...

Tro det eller ej men en gång i tiden (det fanns dinosaurier då) så var även muminmamman yngre (och snyggare), den tiden är inte glömd.Vi kan prata vidare om diskotek i medelhavet som INTE serverar sprit till svenska ungdomar när någon av Er i klassen har vaknat en lördagmorgon i syrabad med en borr i skallen...