tisdag 30 september 2008

Practical Joke of the day

I min klass har vi ett gäng på tre stycken som fått för sig att vara emos (en har i och för sig konverterat till Visual Key-stilen) och med det får vi varje dag uppleva någonting nytt i klädväg, så även idag. Erika dyker upp i en helt vanlig munkjacka med en förvirrande blandning av små bilder på och där dragkedjan går ända upp, alltså knäpper den även igen luvan. För att man skall se någonting har den otroligt intelligenta designern kommit på att det skall finnas diskreta hål för ögonen täcka med nät. Den här roliga saken får ju jag såklart syn på innan spanskan och tvingar Erika att ta av sig tröjan. Jag måste säga att den klädde mig excellent. Katarina från Gbg kommer och öppnar dörren och alla går in. Jag tänker att hon säger väl snart till mig att ta av mig luvan men tiden går och tillslut sitter alla på sina stolar (förutom Kalle som tagit fel på tiden och istället gått till lunchen med den andra spanska-gruppen). Nu kommer tillsägningen men, hon tittar ju bara killarna med mössor. Jaja hon kanske tog någon annans glasögon imorse, tänker jag. Katarina från Gbg går fram till mig, Lizette, Jennifer och Erika och säger:
- Dónde está Fanny? Fanny está enferma?
- AA! säger flickorna medan de försöker att hålla sig för skratt.
Hon börjar dela ut gamla läxförhör och famför mig landar Kalles alla papper. Vid det här laget hade det blivit rejält varmt inne i tröjan och håret hade letat sig fram till munnen.
Genomgångar hålls och grammatiska förklaringar ges, utan att hon säger till mig att ta av mig luvan. Vi sitter och skrattar (ganska odiskret) åt hennes förmodliga reaktion när Kalle snart kommer in genom dörren.
Efter 20 långa och varma minuter- *Knack, knack*.
Dörren öppnas och Katarina från Gbg får en smärre chock när en till Kalle kommer inklampande, hon utbrister:
- Nej men, vaa! Är det Fanny!?
Samtidigt brister det för oss och en hysterisk skrattsalva springer lös.
Luvan dras ner så att ansiktet syns:
- Haha japp!

Folk börjar garvar och jag känner mig mer bäst än någonsin (om det nu är möjligt), och
efter lektionen erkände även Katarina från Gbg att det var roligt.

Inga kommentarer: