onsdag 1 oktober 2008

Det är så bra när andra planerar ens framtid

Frida:
- Vet du vad jag kom på, sen när mitt liv skiter sig så ska du och jag starta företag!
- Aha, jaa men det är ju bra, svara jag.
På NO:n bryts tystnaden:
- Aa jag tänkte att liksom att du kunde vara den som håller på med ekonomin och sånt shit och så kan jag åka runt och föreläsa och prata inför folk!
- Haha ok. Och så kan Marika (MVG-barn nr:1 i klassen, jag är nr:2) vara anställd, typ städa!
- Aa så blir det.

Vad skönt det är när man inte behöver tänka själv. Jag försöker dagligen erbjuda den tjänsten i klassen men än är det ingen som sett det fina i idén, att jag tänker åt alla alltså.
Nu tänker ni att jag glömde skriva vad företaget skulle göra men det är som så att vi inte har kommit på det än så om ni har något förslag, seriöst som urfånigt, så är det bara att kommentera!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har ju redan nämnt din företagsidé i inlägget... "vi tänker åt dig!" Asbra idé, folk ger sina synpunkter ni tänker ut svaren, det går alldeles utmärkt att ha föreläsningar om detta också. När ni nu då är i farten kan ni väl starta ett läger för barn med koncentrations svårigheter. Ni kan kalla lägrena för "koncentrationsläger", och skapa en diktatur av Sverige som varit en demokrati alldeles för länge. Titta fick med massa So i min kommentar, jag börjar förstå varför jag har MVG (skryt, skryt, skryt)