tisdag 7 oktober 2008

Ännu en skoldag avslutad med blöta kinder

Nej, det var ingen skolmassaker och nej, jag är inte utmobbad.
Det var så att jag fick tillbaka mitt förbannade SO-prov. Jag vet att ni redan har hört den här storyn en gång men jag måste också få tycka synd om mig själv lite då och då. Mitt VG+ visste jag redan om, det var därför förra torsdagen inte blev så lyckad. Men idag var det då dags för genomgången av provet. Bläddrar igenom pappershelvetet och ser att jag MISSAT TVÅ FRÅGOR. De var så där lagom undangömda så att bara jag kan missa dem. Min slarvighet resulterade alltså i 2 missade poäng. Sedan får jag se att det andra felet jag gjorde också tog bort en poäng och även om jag kom på det här misstaget redan samma dag som provet skrevs så fick jag ändå en smärre chock idag. Tre poäng borta och vill ni veta det sura? Jag missade MVG:t med, just det- tre poäng...
Efter lektionen ropar Lena fram mig och säger något i stil med:
- Det här ska du absolut inte vara missnöjd med. Bara för att du missar några få saker på provet så betyder inte det att jag inte ser vad du kan. När jag läser dina svar så ser jag ju hur du tänker och resonerar men tyvärr så kan inte det översättas i poäng, med det ger alla gånger anteckningar i min kalender (hon måste ha en stor kalender med tanke på hur långa svar jag skriver). Och sedan så får jag ju se att du kan på lektionerna för att du är ju väldigt muntlig. Provresultatet ger ju inte ditt betyg om jag säger så.

Phew, det var tur. Problemet är bara att när folk är snälla mot mig i sådana här situationer (när vattentunnan håller på att rinna över) så börjar jag grina. Det var alltså inte provet i sig som var boven. Besvikelse+omtanke=flodvågor.

Fast jag tar nog tillbaka det där med att jag inte är utmobbad, ibland kan det vara lite jobbigt när hela klassen ger igen samtidigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj fanny! vilka problem man kan ha x'D