söndag 19 oktober 2008

Ledsen

Att det inte blev något inlägg i fredags men jag slutar halv fyra och vid sju skulle jag både ha packat en stor (läs: överdriven) väska och ätit middag hos mormor. Bloggen är alltså totalt bortprioriterad. Men nu är jag hos papi igen och förmodligen blir det en ändring på skrivarfronten.
I fredags var det matteprov och kan ni tänka er, JAG tyckte att det var hyfsat lätt. I och för sig så skulle väldigt många i världen bli glada för ett VG i mattebetyg men inte jag- VG:n är för medelmåttor i min sagovärld (där alla hatar Björn Gustafsson, bryter på finska och ligger på golvet och skriker som en stuckna grisar när viljorna sitter i grantopparna). Omdömena (stavas det med två M?) var klanderfria, allt såg toppen ut.
Klockan sju i fredags blev jag hämtad av Ida, su madre, padreplastico y hermano menor (familj, på svenska). Ungdomshelg med scouterna i Eskilstuna var målet. Efter att vi som vanligt stått inne på Pressbyrån på Centralen och velat i en halvtimmer möter vi upp Ylva (som nästan rimmar på *****), Carro och Helena. Tove kommer sedan släpandes på två stora väskor och en mobil i örat. Allt är i sin ordning.
Helgen blir faktiskt helt lyckad och några saker tåls att lyftas fram:
Sofia kom till undsättning.
Jag fick äntligen se Daniel Berg aka Klas (namnet får ej nämnas vid sådana sammanhang).
Underbara Julia från Uppsala (interskämt).
Poängjakt, Eskilstuna Edition.
Kaffe Blattarna.
Och tillsist världshistoriens mest rofyllda (och längsta) andakt...

Sådana saker gör en helg minnesvärd.

Inga kommentarer: