fredag 10 oktober 2008

Om föräldramötet

Har som sagt fått höra att muminmamman sa till på skarpen på mötet igår angående Rimini. Idag kommer min mentor och säger:
- Du, din morsa var inte så glad om Riminiresan igår.
- Min mamma sa ingenting, min plastmamma gjorde, svarar jag på framtvingad artighetska.
- Men hon har ju inte ens vart där nu haha!!!
Tänker i mitt inkapslade huvud att "nej ok, det var tjugo år sedan men tror du verkligen att det har förändrats? Och vems parti tror du att jag tar? Min mentors!? Lite fel person att disktutera gårdagen med utifrån egen synvinkel, om jag säger så.

Under lektionen säger samma människa:
- Nu ska jag bara prata lite om vad som sades på mötet igår. Det kommer inte att bli Rimini. Era föräldrar som var där för tjugo år sedan tycker inte att det är en bra idé.
Också malde det på. Inte för att vara otrevlig nu på något sätt märkte man på hennes språk att hon nästan i panik avslog alla anklagelser om att hon tipsat om Rimini och om det stora diskoteket mm. Bättre fly än illa fäkta eller?
Satt resten av mattelektionen och log för mig själv, oj vad jag ville förstöra nöjet i hennes ironi om tjugo år sedan.

Inga kommentarer: