måndag 6 oktober 2008

Min klass:

"Vilka är det som gör upp om presidentposten i USA?"
Alternativ 1: ***** ***** och ****** *********
Alternativ X: Barack Obama och John McCain
Alternativ 2: **** ******* och ****** ******

- Meh, vem fan har koll på det!
- Jah, eller hur. Palla bry sig liksom...

Det är då jag kommer in

- Men era jävla pulver har ni ingen koll alls!? Dumhuvuden...

Någon säger:

- Omeh, bara fatt du kan sånt, spela roll liksom.

Jag blir upprörd

- JAA! Men fattar ni inte att ni inte kommer lyckas i livet om ni inte har koll på någonting?!

Så ser en helt vanlig dag i min skola ut. Jag blir fly förbannad när andra inte tar sina liv på allvar. Visserligen kanske inte ett nutidskryss avgör hela ens framtid, men man får ändå en bild av hur, ursäkta präktigheten, yngre människor ser på samhället. De har koll på vad som händer på Värmdö och vem som är ihop med vem i Idol. Inget mer. Nada. Nothing.
Nu blev det så långt att ni får läsa det jag ville komma till i nästa inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Idol ingår ju typ i allmänbildningen, det måste man ha koll på. Förresten så har jag för mig att jag varannan fredag ska köpa tidningen Klick med mig hem, och den är inte till Pappa.