lördag 20 september 2008

Såhär mitt i september

Jag skulle egentligen ha åkt på en liten tripp med scouterna idag till imorgon, men imorse vaknar jag och märker det första jag gör att jag mår illa (plus att jag är genomförkyld). Väntar en stund och medans alla mina spy-symptomer kommer smygandes stegar jag ut till toaletten och... jaa, ni fattar. Som tur var hade jag inte ätit någonting sedan igår kväll så det var bara sådan där mysig sur magvätska som kom upp. Bestämmer mig för att inte åka (vi skulle nämligen åkt kommunalt till stället, som en del av "äventyret" alltså) och sms:ar Ida. När jag en stund senare har berättat hur allt ligger till så får jag dåligt samvete i kvadrat, vet exakt hur jag skulle känna om Ida plötsligt fick ett fånigt förhinder. Mamma funderade på om jag skulle spela matchen imorgon men nej, det är inte ett dugg kul att spela om man är förkyld och dessutom rikerar att smitta halva laget.
Fast det här med att vara sjuk är inte alltid så dåligt ändå. Visst är det tråkigt när man missar något planerat, men samtidigt så måste man stanna upp ibland, ta hand om kroppen, sova i timmar, lägga pussel, kolla på Singelmammor/TV-pucken och dricka honungsvatten. Bara ta det lugnt helt enkelt.

Inga kommentarer: