måndag 8 september 2008

Förvirrad

Jag brukar gilla SO, men inte just nu. Jag vill lägga mig under filten i soffan, knarka Toblerone och inte gå upp förrän middagen är klar. "Och till på tisdag ska ni har läst sidorna 456-461 i boken, plus alla anteckningar ni skrivit under lektionerna." Jag har en bok, jag har antecknat och jag kan läsa. Men jag orkar inte! Det som skulle gå fort att läsa igenom blev istället att jag sitter och sammanfattar hela 1:a VK (första världskriget för er som bara har koll på saker som hänt under de senaste två veckorna). Nej jag får skärpa mig, så här seriös ska man inte behöva vara även om man ska ha ett MVG i historia (som jag endast pga icke gjorda läxor inte fick i våras). Spara Word-dokumentet och stänga ner är vad jag ska göra nu och sedan läsa och äta Toblerone. Det är bara det att jag måste sammanfatta texten i boken och anteckingarna för att inte missa något, åhh vad rörigt det blir nu! Timeout är vad jag tar, heja spontaniteten. Jag säger istället vad som var grej of the day. Innan matten sitter jag och Frida i korridoren där alla fjortisar går. Av någon anledning har vi plötsligt Fridas sjal/halsduk över huvudena. Vi sitter som ljus och så fort någon går förbi gör vi extrema grisljud. En del blir rädda, några blir fundersamma och fjortisarna säger något i stil med "Meh, gu va omoget!" eller "Va roligt..." Då svarar vi (fortfarande med täckta huvuden) "HAHA AA VISST ÄR DET!". Där satt vi, Frida och Fanny 15 år och skrattar som hyenor åt oss själva.

Inga kommentarer: