torsdag 11 september 2008

Veckans hjälte

Häromdagen undrade Frida om inte jag hade några problem just nu i mitt liv:
- Nja, nej egentligen inte svarade jag och fortsatte:
- Fast min iPod är i och för sig trasig...
Ja, sådana problem har jag. Det kanske inte är så dumt att vara en nobody? I alla fall så svängde jag och pappa in på Expert innan innebandymötet och stegar fram till disken. Killen i kassan undrar om vi skall hämta Playstationet framför honom men nej, vi skall lämna in en sak. Pappa hade förberett mig på det värsta- det kan ta flera veckor innan du får tillbaka den. Jag svimmade tror jag. Eller nej, kanske inte men nästan. iPoden räcks över och som genom ett trollslag har veckans hero lagat eländet (det är alltså kanpparna som lagt av). Fram och tillbaka med hold-knappen 3 gånger, håll in mitten och Menu samtidigt och Voila! Nollställd och fungerande. De påstod att de gjort denna procedur ett X antal gånger så förmodligen är det mjukvaran hos Apple som suger.
Klockan är 23.30 och jag har tränat klart för den här veckan. Ont i höften och träningsverk kan jag säga er. God natt!

Inga kommentarer: