onsdag 10 september 2008

Nyfriserad och fin

Sitter jag i min ensamhet och luktar på alla underbara kemikalier i håret. Jag är en sådan där som går till frisören alldeles för sällan (läs: en gång i halvåret) så jag får nog börja skärpa mig. Fast i och för sig, vi ska ju ändå dö om fem veckor så det kanske inte behövs planeras nu. Det är förövrigt våran nya ursäkt i skolan och faktiskt den bästa på länge.
På tal om skolan, så ska jag aldrig bli lärare. Efter många om och men så har vi nu tagit tag i det här med egna klasströjor, och med vi så menar jag jag och Frida. Hittade en skitbra sida på nätet och tog fram lite förslag, kommer till klassrummet och skall få alla att vara seriösa och göra som vi säger. Det var lättare sagt än gjort kan jag tala om. Alltid ska det protesteras för protesterandets skull, och alltid blir det tjafs. Det slutar med att jag och Frida står framme vi tavlan och skriker de allra grövsta orden vi kan till klassen. Detta hjälper lite halvt och tillslut har vi bestämt allting. Trycket blev det jag ville och ett mer passande citat får man leta efter- "Det blev inget tryck! Vi kom inte överens. 9 internationell"

Våran orienterings-hatande klass slipper gympan imorgon, vi ska på teater! Haha Jenny (gympaläraren från Köping), i ditt ansikte!

Inga kommentarer: