fredag 20 februari 2009

Fredag

Det är en lycklig fredag i dag. En ledig fredag. En fredag som jag skulle kunna ta till vara på och göra lite läxor. Men nej, inte just nu. Om en stund så...
Vad har hänt sedan i tisdags då? Jag har simmat nere på Gustavsbergsbadet med Lizette och halva Thailand. Jag har firat lillasysters 6-årsdag. Jag har fått min första lårkaka (på grund av att 16-åriga pojkar inte har någon som helst koll på ben och armar samtidigt som de tror att jag också väger 70 kilo). (Senaste meningen skall ej misstolkas, en seriekrock på idrotten i skolan är anledningen). Jag har fått veta betyget på kost- och träningsprogrammet- VG+ "som lätt kan snackas upp till ett MVG. Alltså det var jättebra men det var bara lite små grejer som fattades som jag vet att du kan egentligen". Jag har också äntligen fått veta betyget för min idrottslektion i höstas, lite senare än alla andra, VG+ där också. Allt var tydligen "otroligt bra men att du kanske kunde ha kommit på någon egen lek eller något sådant".
Nöjd? Nja, not really även om jag blev tillsagd att vara jätenöjd (med ett t) och nästan förbjuden att tänka på det här nu under lovet. Tror att min önskade perfektionism inte längre klarar av att hålla sig gömd. Damn.

Inga kommentarer: