fredag 20 februari 2009

Ibland undrar man ju...

Angående dödshoten som svenska skidskyttelandslaget tagit emot sedan fördömandet av de dopade ryssarna. Mattias Nilsson säger till sportbladet.se:
"I går kom så ett sms.
Denna gång var det inte ett hot utan en ursäkt- från ryske presidenten Dimitrij Medvedev.
- Jag läste det tre-fyra gånger. Tänkte först att det var skidskyttepresidenten, för det stod ”russian federation” i titeln längst ner. Men så
sökte jag på hans namn på nätet och förstod att det var från den riktige presidenten."

Jag har aldrig riktigt förstått hur det kommer sig att man kan skämmas över någon man inte känner men det känns som att jag inte behöver veta det nu. Det är pinsamt. Riktigt jävla pinsamt att en vuxen människa inte vet vem som är Rysslands president. Hur i helvete kan man missa det? Säg det land i världen som den karln INTE har något inflytande i. USA, Kina, hela Europa och därmed också Sverige. Det ligger i HANS intresse att lägga en förbannad oljeledningen mellan St. Petersburg och Tyskland utanför Gotland och hur mycket inflytande tror ni inte att han har på Sveriges ekonomi? Skjut mig. Visst att en 10-åring inte vet vem mannen är men det tillhör väl ändå allmän nutidskunskap att veta sådant här? Och gör man inte det gör man bäst i att inte ta upp ämnet överhuvudtaget utan låta det gå obemärkt förbi. Jag förstår bara inte att han inte skäms själv...

Hej smartskalle.

Inga kommentarer: