söndag 8 februari 2009

Helgen med smilisar och fängelsehumor

Efter vinstmatchen (5-0) mot flodhästarna i Tyresö igår bjöd jag på något sätt in mig själv till familjen Ullberg. Jag och Sara skulle ju ändå träffas senare så då var det ju roligare om jag följde med henne och Papi Ullberg hem. Ursäkta meningarna, jag har inte bloggat på lite för länge. (Jag skulle nu kunna berätta ingående om shoppingen och kundvagnsracingen vi hade på ICA Maxi bland hundrafemtioelvatusen andra kunder men det verkar så jobbigt så jag går direkt på det jag vill komma till). Vi sitter och tittar på Melodifestivalen när det är Alcazars tur. Låten börjar spelas och jag säger:
- Asså Alcatraz... eh Alcazar är ju faktiskt ganska bra :-)
Janne svarar:
- Ja det är ju absolut fängslande hehe.
- Precis, det är svårt att slita sig.
- Aa, man får vara på sin vakt ;-)
Det går en stund.
- Men det är ju nu de börjar gallras bort, eller hur?
Sara vaknar till liv:
- Vaa? Jag fattar inte...
Jag säger helt omedvetet:
- Internhumor...
Både jag och Janne brister ut i ett ASGARV (med fet text om den knappen funkat).
Det går en stund till, Jan Banan säger plötsligt:
- De fångar ens intresse liksom.
- Krystat...
- Haha en aning :-D

Ja, vi hade kul helt enkelt.

Matchen idag då, jo, vi vann en enligt tränarna ganska kass match (precis som igår) med 6-1. Ett mål och en assist för mig idag också.
Som sagt, förlåt för min tillfälliga värdelösa svenska.

Inga kommentarer: