söndag 1 februari 2009

Matchen då

Det blir tyvärr ingen match för mig idag. Vill inte riskera att höger smalben går tvärt av, för det är precis så det känns nu. När man väl springer är det nemas problemas men så fort man stannar upp börjar det stoppas knivar i skelettet.
Om gårdagen; vi hade ju som sagt match, mot Tyresö/Trollbäcken som inte vunnit en enda match på hela säsongen. Det börjar bra, 1-0, 2-0, 3-0, 4-0, 5-0. vid den här tidpunkten börjar deras nummer 21, 30 och 33 tappa humöret rejält. Det slåss med klubbor, verbala mord och önskningar om att vi skulle skickas direkt till Auschwitz. Typ. Om inte värre. Tyvärr gör det här att de flesta i vårt lag också börjar skrika och slåss vilket framkallar mina vredesutbrott så istället för att skrika och slå tillbaka på flodhästarna till backar skriker jag håll käften till mitt eget lag gång på gång. Phew, lång mening det där. Yey, det finns EN sak jag är riktigt bra på- att inte tappa humöret. Jag har nog aldrig någonsin sagt eller gjort något riktigt elakt till någon på planen. Visst tar jag i lite extra vid nästa närkamp men inte så att de flyger över sargen. I alla fall. 6-0, 7-0... 7-1! Visste alla, utom domaren som inte såg att bollen var inne. Nu börjar deras tränare också skrika på domaren och en smärre tumult utbryter. Vi blir tillsagda att "spela bandy, skit i det här". 8-0 och 9-0. Indeed. Matchen är slut och vi är bara glada över att ha blivit bedömda av en så bra domare (som i detta då blev rejält utskälld av deras tränare för att han inte kunde springa över hela planen på två och halv sekund). Han var av någon anledning ensam, det skall alltid vara två domare. Han var otroligt tydlig när han blåste av, berättade hela tiden varför han gjort det. Blåste inte sönder matchen, vilket de flesta andra domare skulle ha gjort. Dömde rättvist och det säger jag inte bara för att vi vann utan vi fick lika mycket emot oss som de fick, i förhållande till vad de/vi gjorde.
Men vet ni vad det bästa var? Jag är jättenöjd med min match! 3 assist, 1 mål och 1 bortdömt. Plus en till sak jag säger i nästa inlägg.

Inga kommentarer: