torsdag 26 februari 2009

Schnark...

Torsdag kväll. Jag frågar (eller pratar med mig själv, gör som du vill):
- Torsdag, vad är det på tv då? Bara skit.
Muminmamman replikerar:
- Knutby!
- Jättebra...

Vad gör man då om livet ser så här tråkigt ut? Jo, man tar fram Ben&Jerry´s burken i frysen och lyssnar på all ny musik man laddat ner innan fucking-IPRED börjar gälla. Egentligen förstår jag ju vad missnöjet med fildelning grundar på men... det är ju så bekvämt. Jag laddar ner i snitt 5 låtar i månaden och det är väl inte så farligt? Eller? För det känns ju urbota dumt att köpa en skiva för att man vill ha en låt. Plus att mycket av musiken inte ens finns på skiva, then what to do? Nää, precis...
Och sedan finns det ju dessa präktiga moralkärringar som säger att man kan ladda bara en låt, om man så vill. Svar: jag är oteknisk. Jag vet inte hur man gör. Jag vill inte lära mig, det tar bara upp massa plats i huvudet där man istället kan pränta in datumet då... *försöker komma på något som är bra att kunna*... Carl von Linné lärde sig simma.
Om han nu gjorde det, vill säga.

Inga kommentarer: