lördag 23 augusti 2008

Dagen började med

En sväng in till staden med mor min. Nya inneskor skulle inhandlas då mina gamla luktar apa. Letade och letade men inga föll kräsna mig i smaken. Gick till Stadium, Intersport, Adidas och Stadium igen och vi det här laget hade mamma av någon anledning blivit lite smårirriterad (nej jag var inte ironisk). Men så hittade vi som i alla andra affärer den nya Adidas Stabil 7-skon och eftersom det företaget fått någon fånig idé om att göra damskorna röda så tyckte ju mamma att jag skulle prova ett par sådana då herrskon inte fanns i 38. Det tyckte inte jag, för det första vet jag att mina fötter är för breda för dammodellerna och för det andra var den blåa mycket snyggare än den röda och tji fick mamma! Den röda 39:an var trång som en oupptrampad skogsstig så det blev ett par blåa 39:or som med all säkerthet skulle funka att ha tjockare strumpor i. Kommer hem, provar skorna igen och märker att de är trånga! Vad nu då? Jag kan ju inte ha 40 i skor? Något som inte stämmer men sedan kommer vi ju på att mina fötter förmodligen är svulna efter en dag i ett par dåliga tygskor och att Adidasskor oftast töjer ut sig efterhand. Det får de faktiskt lov att göra tycker jag annars är det bara att åka in till Stadium och byta, sånt är livet.
Har annars varit på kräftskiva i/på granngården ("Vaa? grangården?") men gick för en stund hem för att bota min förskräckliga förkylning som invarderat min kropp. Drack väl en sisådär 10 koppar honungsvatten igår.
Nej nu ska jag sova, god natt på er! Ja just det, två saker. Ett, har ni sett nya 3-reklamen för mobilt bredband? Det är i min skolas gympasal som tjejen sitter och i min lilla bys (aka Gustavsberg) hamn som fika-kvinnan sitter, sådeså! Två, jag undrar om jag inte satt och fikade bredvid Will Ferrell, USA:s 3:de roligaste man, idag. Han är nämligen på Sverigebesök just nu så man vet aldrig och var det inte han så var det nog hans totalt okända tvilling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahah, 40 i skor, fanny goes clown :D

Anonym sa...

Fanny IS clown!