onsdag 20 augusti 2008

Två skoldagar avverkade

Och hittills har det gått ganska bra. Informationsdag igår och äventyr bland japaner i hufvudstaden idag. Inget speciellt men bättre än vanliga lektioner (men imorrn då jävlar!)
Ska berätta en underbar sak också- eller jaa, underbar och underbar men efter skolan igår hängde jag med moster Bella till min gamla skola för att hämta lillkusinen som började ettan. I väntans tider på att "lektionerna" skulle sluta kommer hurtiga Tove (gamla rektorn) springande i lackfärgade pumps och ger mig en stor kram, vi pratar en stund och hon tar tillfället i akt att fråga om inte jag skulle kunna komma och prata till Kvarnbergsskolans fördel på ett kommande möte för oroliga föräldrar (vars barn börjar 6:an i år). Tyvärr har min nuvarande skola ett rykte som är helt åt fanders men till alla päron som tror att deras små pluttgullisar skall bli nerslagna kan jag säga att allt är, just det-rykten. I och för sig så beror det ju mycket på vilken klass man går i och jag har väl haft en väldans tur men ska man välja mellan K-berget och Ösby gör man barnen en björntjänst om man väljer det sistnämda.
Jag i min tur tog tillfället i akt att fråga efter min bästa lärare ever och visst var hon där! Vi hamnade i en soffa och pratade om allt och alla, och nu till det underbara- Jag och Alexandra har träffats ungefär 10 minuter under de två senaste åren och ändå kändes det som om vi umgåtts varje dag sedan juni 2006. Vad i världen är bäst om inte det?

Inga kommentarer: